Veri İhlaline İlişkin Bilgilendirme

VERİ İHLALİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME


Bu bilgilendirme, Arkas Otomotiv’e kaza/hasar yönetimi, hasar yönetimi yazılımı, yedek parça ilahe-tedarik yazılımı, hizmeti ve uygulaması, anlaşmalı servis network yönetim sistemi ve ikame araç desteği, hasar uzmanı outsource hizmeti, hasar yönetim outsource hizmeti, bakım onarım yönetim yazılımı kullanımı, bakım onarım uzmanı ve outsource yönetimi hizmeti, call center süreç destek hizmeti, lastik operasyonları yönetim yazılımı kullanımı, lastik operasyonları uzman ve outsource yönetim hizmetleri (kısaca “kaza/hasar yönetimi hizmeti” olarak anılacaktır) için dış kaynaklı servis sağlayan “Optimum Otomotiv Satış Sonrası Çözümleri A.Ş.” şirketine ait platform üzerinde gerçekleşmiş ve 29 Ocak 2019 Salı günü tedarikçimizden gelen e-posta ile haberdar olduğumuz  “siber saldırı” ve olması muhtemel “kişisel veri sızıntısı” sebebiyle müşteri, sürücü, tedarikçi ve 3. şahısları bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır. 
9 Temmuz 2015 tarihinden itibaren Arkas Otomotiv’den hasar/kaza yönetimi hizmeti almış olan müşteri, sürücü, hasar/kaza yönetimi süreci içerisinde bulunan tedarikçiler ve Arkas Otomotiv’e ait araçlarla kazaya karışmış olan diğer 3. Şahıslar, bu durumdan etkilenmiş olabilirler.
Optimum Otomotiv Satış Sonrası Çözümleri A.Ş. firmasından alınan bilgiye ve KVK Kurul’una yaptığı bildirime göre gerçekleşen veri ihlali ile, 20.9.2016 ile 21.4.2017 tarihleri arasında, hasar kaydı bulunan gerçek ve tüzel kişilere ait araç ruhsatı, trafik poliçesi, kaza tespit tutanağı, alkol raporu ve beyan dilekçeleri içerisinde bulunan kimlik, iletişim verileri, görsel ve işitsel kayıtlar ile sağlık bilgilerinin tümü veya bir kısmı sızmış olabilir.
Konuyla ilgili olarak KVK Kurul’una yaptığımız bildirime https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/5361/Kamuoyu-Duyurusu-Veri-Ihlali-Bildirimi-Arkas-Otomotiv-Servis-ve-Ticaret-A-S-Arkas-Otomotiv- linkinden ulaşabilirsiniz.
Konuyla ilgili endişesi olan ya da bilgi almak isteyen müşteri, tedarikçi, sürücü ve 3.şahıslar’ın web sitemizde yer alan “Kişisel Verilere İlişkin Başvuru Formu” nu doldurarak aşağıdaki iletişim kanallarından biri ile Arkas Otomotiv’e iletmesini rica ederiz.

  • Noter Kanalı ile,

  • Arkas Otomotiv Kayıtlı Elektronik Posta adresine (arkasotomotiv@hs03.kep.tr) mail ile,

  • Kimlik göstermek koşulu ile bizzat Arkas Otomotiv Genel Müdürlüğüne yapılacak yazılı başvuru ile.

Kişisel Verilere İlişkin Başvuru Formu” nun yer aldığı Kişisel Verilerin Korunması sayfamıza ulaşmak için lütfen tıklayın.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında Arkas Otomotiv, müşteri, sürücü, tedarikçilerine ve diğer ilgili 3.şahıslara ait her türlü kişisel verilerin tutulması ve işlenmesi hususuna büyük önem vermektedir. Kişisel verilerin korunması Arkas Otomotiv için büyük hassasiyet arz etmekte olup şirketimizin öncelikleri arasındadır. Bu çerçevede, gerekli en güçlü tedbirlerin alındığını, ilgili tedarikçimiz ile hemen görüşülerek en hızlı şekilde olayın çözülmesi ve olası sonuçlarının analiz edilebilmesi için tarafımıza olabildiğince hızlı ve detaylı bilgi aktarılmasını talep ettiğimizi kamuoyunun bilgisine sunarız.

SIKÇA SORULAN SORULAR
1- Benim verilerim bu durumdan etkilendi mi?
İlgili tedarikçimiz ile görüşmeler devam etmekte olup, en hızlı şekilde olayın çözülmesi ve olası sonuçlarının analiz edilebilmesi için tarafımıza olabildiğince hızlı ve detaylı bilgi aktarılması taleplerimiz iletilmiştir. Konu ile ilgili araştırmalar devam etmektedir. İlgili Tedarikçimizden durumdan etkilenme ihtimali olan kişiler ve kişisel verileri ile ilgili Arkas Otomotiv’e tüm detayları iletmesini talep ettiğimizi bildiririz.

2- Hangi bilgilerime erişilmiş olabilir?
Hasar ve kaza yönetimi hizmeti kapsamında tarafımıza sunmuş olduğunuz evraklarınıza erişilmiş olabilir.

3- Kimler bu durumdan etkilenmiş olabilir?
9 Temmuz 2015 tarihinden itibaren Arkas Otomotiv’ den kaza/hasar yönetimi hizmeti almış olan müşteri, sürücü, kaza/hasar yönetimi süreci içerisinde bulunan tedarikçiler ve Arkas Otomotiv’e ait araçlarla kazaya karışmış olan diğer 3. şahıslar bu durumdan etkilenmiş olabilirler.

4- Bu durumdan herhangi bir şekilde etkilendiysem ne yapmam gerekiyor?
Tedarikçimiz tarafından, Arkas Otomotiv’e detaylı bilgi aktartıldığında, tarafımıza iletilen resmi, yazılı bilgi taleplerine geri dönüş sağlayacağız. Bu süre zarfında, herhangi bir linke tıklamanızı, bilgi paylaşmanızı, bir platforma bağlanmanızı, mevcut ya da geçmiş hasar beyanlarınız ile bilgi aktarmanızı talep eden şüpheli bir e-mail alırsanız, çok dikkatli olmanızı tavsiye ederiz. Herhangi bir şüpheli durum ile karşılaşırsanız bizlerle paylaşabilirsiniz. Arkas Otomotiv olarak sizlere destek olmaktan memnuniyet duyarız.